Děkujeme za podporu, kterou nám projevujete od samého začátku našeho působení. E-shop Dřevo voní díky Vám funguje už více než 2 roky. Příběh značky Dřevo voní se ale začal psát ještě dříve. Zajímá vás kdy a jak? Čtěte dále, v tomto článku shrneme to nejpodstatnější z naší historie.
›› Dílna a sklad Dřevo voní v Maršovicích u Nového Města na Moravě
Kde se vzala značka Dřevo voní?
Jak to všechno začalo? (2012-2017)
Nutno podotknout, že ještě před samotnou kampaní na Hithitu už za sebou měly lžíce Achilles zhruba 5 let vývoje. Tyto lžíce vznikly jako originální firemní dárky pro zákazníky a partnery truhlářské firmy Trstyl, odkud pochází všechny výrobky značky Dřevo voní. I my, zakladatelé e-shopu Dřevo voní jsme se na jejich vývoji a výrobě podíleli, tenkrát ještě jako studenti a brigádníci. Postupně jsme si prošli celý výrobní proces a znali tak jeho složitost a i následnou kvalitu výrobků, ke kterým jsme získali velmi kladný vztah. I proto jim od začátku věříme a také proto jsme se rozhodli jim věnovat vlastní e-shop.
›› Výrobu lžic na boty jsme postupem času opravdu “vyladili”. První 2 fotografie jsou skládání a lepení několika vrstev lžíce. Fotografie níže zachycuje lisování materiálu.
Kampaň Hithit (podzim 2017)
Jak jsme zmínili už v úvodu – byla to právě kampaň Dřevo voní na hithit.cz, kde jsme se rozhodli otestovat úspěch našeho prvního výrobku – Achilla, dřevěné lžíce na boty. Naším cílem zde bylo ověřit si zájem veřejnosti o tyto lžíce a případný úspěch kampaně nám měl navíc získat prostředky pro vývoj e-shopu. Cílovou částku kampaně jsme stanovili na 100 000 Kč a její trvání na listopad – prosinec 2017. Jak nejspíš tušíte, kampaň dopadla úspěšně a přispěli jste nám celkem téměř 150 000 Kč. Bylo tedy rozhodnuto – e-shop Dřevo voní bude!
›› Obrázek: Kampaň “Lžíce na boty Achilles”
Balení a odesílání odměn
Za zmínku určitě stojí i naše vypořádání se s přispěvateli. Do poslední chvíle jsme totiž nevěděli, jestli kampaň bude úspěšná – rozhodujících 50 000 Kč jste nám přispěli v posledním týdnu kampaně. Bylo krátce před Vánocemi a my slibovali doručení do Vánoc. Během velmi krátké chvíle jsme tak museli zajistit obaly atd. pro zabalení a odeslání téměř 500 kusů lžic na boty. V té době jsme samozřejmě neměli žádné zaměstnance, byli jsme vyčerpaní z téměř nepřetržité dvouměsíční práce na kampani a všechno jsme dělali svépomocí a bez jakýchkoliv zkušeností s prodejem online. Všechny lžíce jsme navíc posílali v dárkovém balení, které obsahuje velmi křehkou voskovou pečeť. To byla sázka do loterie a doufali jsme, že to prostě vyjde. Že se pečeť při doručení neponičí jsme neměli čas vyzkoušet. Asi už chápete, že jsme situaci s odesíláním odměn tak trochu podcenili. Celou dobu jsme se soustředili jenom na úspěšné dokončení kampaně, že jsme zapomněli na to, co přijde, pokud vážně uspějeme.
›› Balíky připravené na cestu
Extrémní nasazení
Samotné balení odměn nám zabralo přes 36 hodin nepřetržité práce! Na odpočinek nebyl čas, jakmile jsme se pustili do práce, tak jsme věděli, že absolutně nestíháme. Balíčky jsme museli předat dopravci. Svoz jsme měli objednaný na poslední den, kdy dopravce garantoval doručení do Vánoc. Pozvali jsme kamarády, zapojili mladší sourozence, nakoupili zásoby energy drinků a “jelo se”. Nakonec jsme vše stihli jenom díky zpoždění kurýra. Díky vánočnímu šílenství byl také extrémně vytížený a pro naše balíčky si tak přijel místo obvyklých dopoledních hodin až mezi 19-20:00. Krátce potom co jsme zabalili poslední odměny a vše překontrolovali.
Na konci této šílenosti jsme cítili obrovskou úlevu, radost a vděčnost. Podařilo se nám nemožné, částečně díky náhodě, částečně díky skvělému nasazení přátel a rodiny. Všichni pro nás pracovali zadarmo, z dobré vůle. Týmový duch byl úžasný a já musím s vděčností ke všem, kteří se této akce zúčastnili, zdůraznit, že na to nikdy nezapomenu.
›› Balení odměn pro přispěvatele kampaně Dřevo voní na Hithitu.
Co bylo po Hithitu? (1. Polovina roku 2018)
Až na pár výjimek všechny balíčky našly své majitele skutečně do Vánoc a nás čekal další krok, na který jsme se tolik těšili – vývoj e-shopu. Ten jsme si od začátku chtěli udělat sami. Byli jsme na to 3: Michal Zobač, který hlavně pořizoval fotky a videa, můj starší bratr Michal, který dělal grafiku a já zařizoval formality a online marketing. Zkušenosti jsme neměli skoro žádné, ale vše jsme doháněli snahou a motivací dotáhnout vše do konce. Já s Michalem Z. jsme ještě studovali a Michal T. zase pracoval, takže na e-shop nám zbýval pouze volný čas. Proto jsme nezřídka pracovali do rána, včetně svátků a víkendů.
›› Vývoj e-shopu jsme střídali nekonečným třízením lžic na boty. Byla jich spousta druhů a při výrobě se pomíchaly.
1. Dyzajnmarket
Ještě před zveřejněním e-shopu jsme se zúčastnili našeho prvního trhu – Dyzajnmarketu v létě 2018.
›› Naše úplně první trhy – Dyzajnmarket Léto 2018
Konečně e-shop! (2. polovina roku 2018)
V druhé půli září 2018 jsme e-shop konečně zveřejnili a začali přijímat první objednávky. Vychytávali jsme poslední mouchy a u toho se pilně připravovali na Vánoce, nejdůležitější období všech obchodníků. Zatím jsme prodávali pouze lžíce na boty, ale i tak se nám do konce roku podařilo utržit téměř 500 000 Kč. Na 2 studenty a jednoho pracujícího docela slušný výkon, co myslíte?
›› První podoba e-shopu Dřevo voní. Původně zde byly pouze lžíce na boty.
Vyčerpání a první problémy
Po zveřejnění e-shopu jsem si k online marketingu vzal na starosti i balení a odesílání objednávek. Zpočátku se vše dalo zvládat skvěle, objednávek moc nechodilo, takže jsem měl dostatek času věnovat se online kampaním – snaze počet objednávek navýšit. Zvyšoval jsem rozpočty na reklamu a s tím (a s blížícími se Vánocemi) přibývaly i objednávky.
V Prosinci jsem už měl práce nad hlavu a nestíhal pořádně ani jedno. Vyčerpání z posledních měsíců mě dohnalo a rozhodl jsem se proto dát si po Novém roce ve Dřevo voní pauzu.
Nové výrobky, odchod, příchod a návrat (rok 2019)
Dalšího půl roku mělo na starosti Dřevo voní duo Michal a Michal. Za tuto dobu přibyly na e-shop Dřevo voní výrobky firmy ClapDesign, se kterou jsme se spřátelili na našem prvním Dyzajnmarketu.
V létě 2019 Dřevo voní opustil Michal Zobač a naopak do týmu přibyla Pavlína Tománková, která doposud zařizuje komunikaci na sociálních sítích. Se zbylým Michalem připravili účast Dřevo voní na veletrzích v Praze, které se konaly na podzim. Tou dobou jsem se rozhodl do Dřevo voní vrátit, pomoct s veletrhy a přípravou na naše druhé Vánoce. Ta zahrnovala hlavně nahrávání nových produktů na e-shop, koncem roku 2019 jich na Dřevo voní byla první stovka.
›› Dřevo voní na veletrzích For Interior 2019 a For Home&Decor 2019 na výstavišti PVA Expo Praha
2020 ve znamení růstu
V roce 2020 jsme si dali za cíl rozšířit sortiment na 500 produktů, což by se neobešlo bez fotografa. Té role se skvěle chopil Antonín Srnský, od kterého nyní pochází většina našich produktových fotografií. Velmi hrdí jsme také na práci Claudie Thomas, která pořizuje umělecké fotografie našich výrobků.
Nyní na Dřevo voní najdete zhruba 300 unikátních produktů, mnoho z nich má ale více variant, takže ve skutečnosti jich je na Dřevo voní mezi 400-500. Mezi naše nejnovější výrobky patří produkty pro péči o Dřevo, o které jsme v létě vydali rozsáhlý článek.
Rodinná firma, Dřevo je cesta
V tomto roce jsme také získali certifikáty Rodinná firma a Dřevo je cesta.
›› Odznáčky Rodinná firma a Dřevo je cesta
Korona, aneb doba roušková
V roce 2020 si zmínku zaslouží i koronavirus. Jako e-shop máme nespornou výhodu, že se nás vládní protiopatření téměř nedotkly. Pracovat jsme mohli dále, pouze jsme v nejhorším období balili zboží v ochranných pomůckách. Naopak nám COVID možná i pomohl – lidé trávili více času doma, méně nakupovali v obchodech a více na internetu. Oproti minulému roku jsme tak téměř zdvojnásobili obrat. Ale těžko říct, do jaké míry za to může korona a do jaké rozšiřování sortimentu – oproti minulému roku na Dřevo voní najdete 5-10x více výrobků.
›› Logo Dřevo voní s rouškou
A co bude dál?
Dřevo bude vonět! Rozhodli jsme se vzdát hold svému jménu a poslední rok pracujeme na vývoji vlastních esenciálních olejů, vonných svíček a aroma difuzérů z nejčastějších českých dřevin. Nějakou dobu už si také hrajeme se dřevem a pryskyřicí a připravujeme vlastní kolekci šperků.
›› Esenciální olej Cedr je k dostání už nyní. Další budou přibývat.
Dřevo voní Basic a Dřevo voní Import
Možná jste si všimli rozrůstající se kolekce Dřevo voní Basic – kvalitních výrobků od českých truhlářů, které mají nejlepší poměr ceny a výkonu. Jedná se hlavně o kuchyňské vybavení.
K té nově přibyde i kolekce Dřevo voní Import, jelikož krásné dřevěné výrobky vznikají i v zahraničí. Už jsme začali s výběrem našich favoritů, postupně je budeme testovat a ty nejlepší z nich se časem objeví i na e-shopu Dřevo voní.
›› Loga kolekcí Dřevo voní Basic a Dřevo voní Import
Učíme se…
A samozřejmě nesmí chybět ani osvěta! Ve Dřevo voní milujeme přírodu, obzvláště stromy, dřevo a práci s ním. Nejde nám pouze o produkty. Každý dřevěný výrobek má duši – pochází z živé rostliny.
Stromy nám neposkytují pouze dřevo, kyslík a příjemný stín v létě. Každý je něčím výjimečný. Každý strom, jehož produkty u nás najdete, se časem dočká vlastního článku se spoustou fotografií a zajímavostí.
›› Věděli jste, že… Na Dřevo voní najdete výrobky pocházející z dřevin všech světových kontinentů kromě Antarktidy?
Slavíme 2 roky e-shopu Dřevo voní!
Jako poděkování za Vaši podporu jsme dočasně zlevnili všechny výrobky značky Dřevo voní.
Akce platí do 15.10.2020
›› Pohled na Malou Úpu a v pozadí tyčící se Sněžka
A bude i soutěž o naše výrobky!
Zveřejníme ji každou chvíli na Facebooku a Instagramu. Tak nás sledujte!
Poděkování
Děkujeme přátelům, rodině a všem zákazníkům. Bez Vás by firma Dřevo voní neměla šanci. Jste to vy, kdo dává naší práci hodnotu. Děkujeme, že dáváte přednost dřevu.